Friday, August 25, 2017

Revival : It takes FAITH

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menguatkan iman kita kepada-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : It takes FAITH

Psalms 59:9 (NKJV)  I will wait for You, O You his Strength; For God is my defense;

Mazmur 59:9 (TB)  (59-10) Ya kekuatanku, aku mau berpegang pada-Mu, sebab Allah adalah kota bentengku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #237. Tahukah anda bahawa sebutir iman anda di dalam Tuhan Yesus dapat memperlihatkan kemuliaan-Nya? Bagaimana cara kita memandang masalah? Seberapa sering kita menyerahkan masalah kita kepada Tuhan?

☕ 🍞 Ayat ini merupakan ayat doa pemazmur kepada Tuhan meminta bantuan untuk melawan musuh dan untuk perlindungannya. Doa adalah senjata yang paling ampuh untuk menghadapi tantangan hidup yang seringkali menyesakkan kita dalam ketidakmengertian. Tiada kekuatan lain yang mampu memberikan kepada kita ketenangan, kecuali permohonan di dalam doa kepada Allah. Proses menggumuli kuasa doa inilah yang memberikan ketenangan sejati.

🌽🍲 Kenapa Daud selalu berlari kepada Tuhan di dalam segala situasi kehidupannya? Kerana iman kepercayaannya di dalam Tuhan dan dia tahu bahawa Tuhan tidak akan mengecewakan dia. Kita dapat meminta Tuhan campur tangan. Percayalah bahwa Allah tidak akan tinggal diam. Ia tidak akan membiarkan kejahatan berjaya dan tidak akan membiarkan sesuatu apapun memisahkan kita dari kasih setia-Nya.

It takes FAITH to see the works of God in our lives. And to see it happen we must be ready to move when God says. Tuhan perlindungan terpercaya, luar dan dalam kehidupan kita. Saat doa permohonan kita belum terjawab, bukan berarti Allah diam. Ia sedang menguji kedalaman hati, apakah kita masih setia dan memuji-Nya dengan tulus hati. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: