Tuesday, August 1, 2017

Revival : I am New

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menjadikan kita ciptaan yang baru. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am New.

Ephesians 4:23-24 (NKJV)  and be renewed in the spirit of your mind,
and that you put on the new man which was created according to God, in true righteousness and holiness.

Efesus 4:23-24 (TB)  supaya kamu dibaharui di dalam roh dan pikiranmu,
dan mengenakan manusia baru, yang telah diciptakan menurut kehendak Allah di dalam kebenaran dan kekudusan yang sesungguhnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #213. Tahukah anda bahawa Tuhan membangkitkan anda kerana Dia mau memperbaharui kerohanian kita? Kehidupan Kristen dilukiskan sebagai menanggalkan gaun yang lama untuk Mengenakan yang baru. Yang dimaksudkan bukan kedudukan kita di dalam Kristus, melainkan pengalaman kita. Bisa saja menjadi manusia baru di dalam Kristus namun tetap hidup seperti "manusia lama;" maksudnya, masih memakai gaun yang lama.

☕ 🍞 Sekarang anda menjadi manusia baru yang sentiasa dibaharui oleh Penciptanya iaitu Allah, supaya menjadi seperti Dia. Dengan demikian anda dapat mengenal Allah dengan sempurna. GOD never stops at any point of our life in changing us from inside out. Perubahan ini berterusan sehingga kita kembali kepada Tuhan. Perubahan bukanlah Perubahan sehingga ia terjadi perubahan di dalam hidup kita.

🌽 🍖 Mengenakan manusia baru bermaksud menjadi ciptaan yang baru. Satu ciptaan yang dibaharui dan bukan dimodifikasi. You are a new creation created newly and  not a modified creation. Renewal is a process that takes place when the Holy Spirit comes upon you. Pembaharuan harus terjadi supaya diri kita yang lama tidak lagi berkuasa terhadap tubuh kita tetapi Roh Kudus yang berkuasa. Apabila kita dibangkitkan kembali, maka susulannya yang harus terjadi adalah proses pembaharuan, pemulihan.  Kita harus menghasilkan buah-buah pertobatan dari hidup kita.

Anda yang telah menanggalkan  kemanusiaan lama untuk selama-lamanya, haruslah juga menanggalkan semua perilaku lama yang penuh kecemaran. Revival is about constant renewal. Renewal that brings transformation ang change in our lives. Are you ready to be transformed....? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: