Thursday, August 10, 2017

Revival : The confidence we have

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membina keyakinan dan kepercayaan kita di dalam Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The confidence we have

1 Samuel 17:36 (NKJV)  Your servant has killed both lion and bear; and this uncircumcised Philistine will be like one of them, seeing he has defied the armies of the living God."

1 Samuel 17:36 (TB)  Baik singa maupun beruang telah dihajar oleh hambamu ini. Dan orang Filistin yang tidak bersunat itu, ia akan sama seperti salah satu dari pada binatang itu, karena ia telah mencemooh barisan dari pada Allah yang hidup."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang  ke #222. Tahukah anda bahawa keyakinan yang kita miliki di dalam Tuhan Yesus tidak pernah mengecewakan kita? David spoke as though he knows who is his God and what God is capable of doing. Daud amat yakin sekali kerana dia sangat mengenal kepribadian Tuhan dan dia tahu bahawa Tuhan menyertainya dalam segala hal.

☕ 🍞 The experiences David had with God made him who he is. A man whose confidence is in the Lord. Tidak pernah dia gentar, tidak pernah dia takut menghadapi apapun yang datang di sepanjang jalannya kerana dia tahu bahawa Tuhan menyertainya. Keyakinan Daud pada Tuhan memberikan kemenangan yang luarbiasa kepada Daud. Daud mengingat kembali bagaimana Tuhan telah campur tangan dalam setiap situasi hidupnya dan dia tidak pernah melupakannya.

🌽 🥜 Dengan berani Daud menawarkan diri melawan Goliat. Keberaniannya itu adalah hasil tempaan Tuhan melalui pengalaman menggembalakan domba. Ia tahu, penyertaan Tuhan yang telah membuatnya mengalahkan binatang buas tetap tidak berubah. Daud berani bukan tanpa alasan; tetapi ada dasarnya. Kunci keberanian Daud terletak pada pengalaman iman bersama Tuhan. Keberanian tanpa disertai iman yang matang hanya akan menghasilkan tindakan nekad atau impulsif (tanpa pertimbangan) belaka. Keberanian yang sejati yang bersumber dari Tuhan sendiri, akan menghasilkan tindakan yang dilandasi pada pemahaman iman yang terbentuk dan matang.

Gereja Tuhan masa kini perlu membina orang percaya terutama kaum mudanya, agar menjalani kehidupan beriman yang aktif seperti Daud. Janganlah kita lupakan bagaimana Tuhan telah campur tangan dalam segala situasi kehidupan kita. Kita haruslah mengingat kembali segala pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa di sepanjang kehidupan kita. Jangan pernah lupakan. Lest we forget. Bagaimana keadaan keyakinan anda di dalam Tuhan saat anda melewati segala situasi di dalam hidup anda? Bagaimana keadaan iman anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: