Saturday, August 26, 2017

Revival : I have seen the King

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membangkitkan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I have seen the King

Isaiah 6:5 (NKJV)  So I said: "Woe is me, for I am undone! Because I am a man of unclean lips, And I dwell in the midst of a people of unclean lips; For my eyes have seen the King, The Lord of hosts."

Yesaya 6:5 (TB)  Lalu kataku: "Celakalah aku! aku binasa! Sebab aku ini seorang yang najis bibir, dan aku tinggal di tengah-tengah bangsa yang najis bibir, namun mataku telah melihat Sang Raja, yakni TUHAN semesta alam."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #238. Tahukah anda bahawa setiap orang percaya harus melewati kebangkitan rohani? Revival refers to a spiritual reawakening from a state of dormancy or stagnation in the life of a believer. It encompasses the resurfacing of a love for God, an appreciation of God's holiness, a passion for His Word and His church, a convicting awareness of personal and corporate sin, a spirit of humility, and a desire for repentance and growth in righteousness.

☕ 🍞 Kebangkitan rohani bermaksud kita meminta kepada Tuhan supaya Dia "menjadikan hati kita tahir, dan memperbaharui batin kita dengan roh yang teguh! Janganlah membuang kita dari hadapan-Nya, dan janganlah mengambil Roh-Nya yang kudus dari pada kita! Bangkitkanlah kembali pada kita kegirangan kerana selamat yang dari pada-Nya, dan lengkapilah kita dengan roh yang rela! Dahulu kita hidup di dalam kegelapan tetapi saatnya kita telah melihat Raja di atas segala raja dan Tuhan yang hidup, kita harus menyerahkan hidup kita kepada-Nya kerana Dialah yang mengangkat kita dari kegelapan kepada terang-Nya yang ajaib.

🌽 🍛 Sometimes I wonder...what has happened to the values of Bible in our lives? We profess to be a  Christian, but in action we failed. When we are able to confess to God "I've sinned exceedingly" and repent, now that's #Revival! Bukti kebangkitan rohani adalah pencurahan yang luar biasa dari Roh Kudus ke atas orang percaya, kehidupan yang diubah. Pergerakan besar ke arah kebenaran, penginjilan, dan keadilan sosial berlaku. Orang yang beriman sekali lagi menghabiskan waktu dalam doa dan membaca dan mematuhi Firman Tuhan. Orang percaya mula menggunakan karunia rohani dengan kuat. Terdapat pengakuan dosa dan pertobatan.

I have seen the Lord. Have you seen the Lord? Adakah Tuhan Yesus telah melakukan suatu perubahan dalam hidup anda? Bibir yang najis, hidup yang penuh dengan kegelapan, menjadi hamba dosa, harus dilepaskan dan diselamatkan. Pernyataan Tuhan Yesus di dalam hidup kita adalah supaya kita berbalik kepada-Nya dengan segenap hati kita, bertobat, bangkit, berakar, bertumbuh dan semakin berbuah di dalam Tuhan apabila anda bergerak melakukan perintah Tuhan. Itulah kebangkitan rohani yang sebenarnya di dalam hidup seseorang. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: