Sunday, August 27, 2017

Revival : We need to return

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk berbalik kepada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : We need to return

Ezekiel 18:31 (NKJV)  Cast away from you all the transgressions which you have committed, and get yourselves a new heart and a new spirit. For why should you die, O house of Israel?

Yehezkiel 18:31 (TB)  Buangkanlah dari padamu segala durhaka yang kamu buat terhadap Aku dan perbaharuilah hatimu dan rohmu! Mengapakah kamu akan mati, hai kaum Israel?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #239. Tahukah anda bahawa Tuhan mau memulihkan kembali generasi ini? Revivals are seen as the restoration of the church itself to a vital and fervent relationship with God after a period of moral decline. Kita sedang berdoa untuk generasi kita dan suku bangsa kita, tetapi apakah sekadar doa sudah mencukupi? Apakah bagian yang perlu SAYA lakukan?

☕🥞 Tuhan telah menyatakan kepada kita apa harus kita lakukan untuk keluar daripada dosa. Tuhan sedang memimpin kita saat ini, adakah kita sedang mengikuti Dia dan melakukan apa yang dikatakan oleh Firman Tuhan? Semua orang percaya memerlukan Roh Allah untuk menciptakan di dalam diri mereka hati murni yang membenci dosa dan roh yang dibaharui yang rindu melakukan kehendak Allah. Hanya Allah dapat menjadikan kita ciptaan baru dan memulihkan kita kepada kesalehan sejati.

🌽 🍪 The truth is that you are no longer a slave but you are a child of God. God is extending His hands towards you today. Mungkin anda sedang terperangkap di dalam sebuah rumah yang tidak ada tingkap dan pintu. Dindingnya sangat tebal. Ada jiran di sekeliling anda tetapi mereka tidak dapat mendengar suara anda meminta pertolongan. Ada sepertinya sesuatu sedang mencengkam kaki anda dan tidak mau melepaskan anda. Kemungkinan itu adalah ketakutan, ataupun dosa, ataupun luka luka dan perkara-perkara yang telah mengecewakan anda. Anda mau keluar tetapi hal itu mencengkam anda. Anda sedang berteriak minta pertolongan, tetapi tidak seorang pun yang mendengarnya. Saya ada berita baik untuk anda. Tuhan Yesus telah mendengarnya. Tuhan Yesus telah melihatnya dan saat ini Tuhan Yesus sedang menjangkau anda supaya anda kembali kepada-Nya.

Adakah anda akan tinggalkan segalanya dan datang kepada Tuhan Yesus dan komited dengan perhubungan anda bersama Tuhan? Ramai orang mau tinggal bersama Tuhan tetapi tidak mau tinggal DI DALAM TUHAN YESUS. Tinggalkanlah segala kejahatan yang telah kamu lakukan, dan biarlah fikiran dan hati kamu menjadi baru. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: