Thursday, August 24, 2017

Revival : Awake me

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦🍧🍨🌭🍟🍔🥓🍱🍣 pagi 🌅 🌄 yang membangkitkan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Awake me

Psalms 57:8 (NKJV)  Awake, my glory! Awake, lute and harp! I will awaken the dawn.

Mazmur 57:8 (TB)  (57-9) Bangunlah, hai jiwaku, bangunlah, hai gambus dan kecapi, aku mau membangunkan fajar!

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #236. Tahukah anda bahawa di dalam pujian dan penyembahan kita kepada Tuhan dapat membangkitkan kita Kembali? Hatiku siap untuk bernyanyi dan memuji. Hati merupakan hal utama yang disyaratkan dalam semua kegiatan ibadah. Di dalam pelayanan, apa yang tidak dilakukan dengan segenap hati tidak akan menghasilkan apa-apa. Hati harus siap, siap untuk menjalankan kewajiban, harus disesuaikan dan dipersiapkan untuknya, siap menjalankan kewajiban itu secermat mungkin, melayani Tuhan tanpa gangguan.

☕ 🍞 Adakah hati kita siap sedia untuk melihat pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah dan luarbiasa? Nothing is done to purpose, in our service to God, unless it is done with the heart, wholeheartedly. Jika kita mahu melihat kebangkitan rohani terjadi, maka ia harus dimulai daripada hati juga. Satu hati yang merindukan kebangkitan rohani akan berdoa dengan segenap hati, menjangkau jiwa-jiwa dengan segenap hati, mengasihi dengan segenap hati serta mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hidup kita dengan segenap hati kita.

🌽 🍨Your worship is your greatest weapon. Kristian yang sejati boleh menangis di dalam kesedihan, boleh juga ketakutan di dalam penganiayaan, namun semua itu hanyalah warnasari untuk memperindah dan memberi pertumbuhan bagi kepercayaan kita bila kita tetap bergayut aman di dalam keperkasaan kepak sayap-Nya.

Revival is the work of the Holy Spirit. We cannot say we don't want the Holy Spirit. Hanya Roh Kudus yang dapat membangkitkan seseorang yang mati secara rohaninya. Apabila anda menyembah Tuhan dengan segenap hati anda, Roh Tuhan akan menguatkan anda, membangkitkan anda kembali. Just soaking in His presence it is enough for us and nothing else matters. Allah yang kita kenal dalam Kristus bukan hanya Allah yang peduli, tetapi juga senantiasa bersama dengan kita. Semua kesukaran hidup yang kita alami tidak lebih besar daripada kasih setia-Nya. Arahkanlah hatimu, maka Ia akan menolongmu. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: