Tuesday, August 22, 2017

Revival : Nothing has failed

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan janji Tuhan menjadi nyata di dalam hidup kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Nothing has failed

Yosua 23:14 (TB)  Maka sekarang, sebentar lagi aku akan menempuh jalan segala yang fana. Sebab itu insaflah dengan segenap hatimu dan segenap jiwamu, bahwa satu pun dari segala yang baik yang telah dijanjikan kepadamu oleh TUHAN, Allahmu, tidak ada yang tidak dipenuhi. Semuanya telah digenapi bagimu. Tidak ada satu pun yang tidak dipenuhi.

Joshua 23:14 (NKJV)  "Behold, this day I am going the way of all the earth. And you know in all your hearts and in all your souls that not one thing has failed of all the good things which the Lord your God spoke concerning you. All have come to pass for you; not one word of them has failed.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #234. Tahukah anda bahawa apa pun yang Tuhan telah janjikan kepada anda, Ia tidak pernah gagal dalam mengotakan janji-Nya? Janji-Nya seperti fajar pagi hari yang tiada pernah terlambat untuk bersinar. His words and promises are Yes and Amen. God does not and will not lie on His words and promises. If He said that He will do, then He will do it.

☕ 🍞 God will accomplish His purposes and His promises in your life and it shall not return to Him without accomplishing it. Don't let fear crippled God's promises for your life. Jika kita membaca kembali firman Tuhan ini, ada satu kebenaran dinyatakan di sini.

1. Anda tahu dengan segenap hati anda.

> Kita telah melihat segala pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah di dalam hidup kita. Kita yakin bahawa tidak ada satupun firman Tuhan Yesus yang gagal. Kita percaya dengan segenap hati kita namun, terkadang lah kan, bukan selalu 😛, kita lupa lupa ingat tentang pekerjaan Tuhan dan campur tangan-Nya di dalam hidup kita saat kita melewati pelbagai situasi di dalam hidup kita. Apa yang saya pelajari adalah, tetap percaya dengan segenap hati dan janganlah meragui kuasa dan janji-Nya.

2. Tidak ada apapun yang gagal

> Firman Tuhan mengenai hidup kita tidak pernah gagal akan tetapi Ia melakukan tujuan Ia telah dihantar. We may think our plans are perfect, our ways are perfect, we want it now and then itself. Tetapi bila semuanya itu tidak terjadi, maka kita mulai menyoal Tuhan. Kenapa ini dan itu lalu akhirnya kita mengutuk habis Tuhan 😢😢. Firman Tuhan mengatakan bahawa "Sebab rancangan-Ku bukanlah rancanganmu, dan jalanmu bukanlah jalan-Ku, demikianlah firman TUHAN." The word of God concerning your life becomes beautiful according to His timing. The word of God concerning your life has neither changed nor failed.

Semuanya telah digenapi bagimu. Tidak ada satu pun yang tidak dipenuhi. Jadi, saudara dan saudari sekalian, adakah doa anda masih belum terjawab? Adakah anda sedang meragui firman Tuhan? Adakah anda tidak dapat percaya lagi kepada janji-Nya? Saudara dan saudari sekalian, saya sedang berdoa 🙏 untuk satu mukjizat daripada Tuhan selama 4 tahun. Adakalanya sepertinya saya mau give up sudah, tetapi apabila saya melihat kembali kepada Pekerjaan Tuhan di dalam hidup saya serta segala janji-Nya lalu saya dikuatkan kembali untuk terus percaya sampai mukjizat itu menjadi nyata. As i mentioned earlier, God will never lie on His word. Saya masih sedang berdoa 🙏 dan Saya percaya, Dia menjadikannya indah pada waktu-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: