Thursday, August 31, 2017

Revival : I am Free

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kemerdekaan kepada kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am Free.

Romans 6:18 (NKJV)  And having been set free from sin, you became slaves of righteousness.

Roma 6:18 (TB)  Kamu telah dimerdekakan dari dosa dan menjadi hamba kebenaran.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #243. Tahukah anda bahawa bunyi kemerdekaan sedang kedengaran? Kristus telah memerdekakan kita. Kita hanya bisa mengalami itu hari lepas hari bila kita praktikkan kemerdekaan itu dalam kebiasaan kita sehari-hari. There is great difference in the liberty of mind and spirit, so opposite to the state of slavery, which the true Christian has in the service of his rightful Lord, whom he is enabled to consider as his Father, and himself as his son and heir, by the adoption of grace.

☕ 🍞 Hamba atau budak dalam zaman dulu itu adalah orang yang tidak memiliki kemerdekaan. Ia milik tuannya, ia hidup untuk tuannya. Perbudakan secara terbatas menggambarkan status manusia pada umumnya. Semua manusia pada dasarnya sedang menjalani perhambaan tertentu. Entah kita menjadi hamba kebenaran sehingga kita bebas dari dosa, atau kita menjadi hamba dosa sehingga kita berada di luar kebenaran. Jemaat Roma yang sudah percaya Yesus, seharusnya bukan lagi hamba dosa melainkan hamba kebenaran. Paulus tidak memberikan pilihan apakah tetap menjadi hamba dosa atau hamba kebenaran. Paulus memberi penegasan bahwa orang yang sudah dimerdekakan dari dosa hanya ada satu pilihan, menghambakan diri pada Kristus sebagai hamba Kebenaran.

🌽 🥜 Tanda-tanda orang yang telah menerima anugerah pembenaran adalah sikap hidup yang berubah total. Kristus yang hadir di dalam dirinya menghasilkan seluruh perubahan itu. Anugerah pembenaran diberikan Kristus agar kita dibebaskan dari perbudakan dosa supaya kita merdeka sebagai milik Kristus dan hidup bagi Dia.

I hear the sounds of freedom is coming. Hari ini (31-8-2017) kita menyambut hari kemerdekaan yang ke 60 tahun tetapi adakah negara kita telah merdeka secara kerohaniannya? Belum lagi. Masih lagi bangsa dan generasi kita terikat dengan perhambaan kepada dosa. Sudah berapa lama anda telah percaya kepada Tuhan Yesus? Sudahkah anda mengalami kemerdekaan yang sejati di dalam Tuhan Yesus? Doa saya supaya anda akan memberikan hidup anda kembali kepada Tuhan Yesus hari ini. Selamat hari kemerdekaan yang ke 60. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: