Saturday, August 12, 2017

Revival : There's Power

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan kuasa Tuhan dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : There's power

Ephesians 1:19-20 (NKJV)  and what is the exceeding greatness of His power toward us who believe, according to the working of His mighty power
which He worked in Christ when He raised Him from the dead and seated Him at His right hand in the heavenly places,

Efesus 1:19-20 (TB)  dan betapa hebat kuasa-Nya bagi kita yang percaya, sesuai dengan kekuatan kuasa-Nya,
yang dikerjakan-Nya di dalam Kristus dengan membangkitkan Dia dari antara orang mati dan mendudukkan Dia di sebelah kanan-Nya di sorga,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #224. Tahukah anda bahawa ada kuasa Tuhan yang menolong kita? Kuasa ini merupakan suatu kegiatan, manifestasi, dan kekuatan Roh Kudus yang bekerja dalam orang percaya yang setia. Kuasa dan Roh yang sama ini telah membangkitkan Kristus dari antara orang mati dan mendudukkan-Nya di sebelah kanan Allah Bapa.

☕ 🍞 It is desirable to feel the mighty power of Divine grace, beginning and carrying on the work of faith in our souls. But it is difficult to bring a soul to believe fully in Christ, and to venture its all, and the hope of eternal life, upon his righteousness. Ada kuasa, kuasa yang lebih dahsyat dalam darah Anak Domba. Kuasa Tuhan Yesus sanggup dan dapat menolong kita. Biarpun sedalam mana pun atau betapa pekatnya kegelapan yang di sekeliling anda, Kuasa Tuhan dapat menolong anda. Tiada yang mustahil bagi Tuhan melakukan hal-hal yang luarbiasa dalam hidup kita. Tiada yang mustahil bagi Tuhan untuk menyelamatkan kita. Kuasa-Nya terlebih besar. Tuhan telah menjanjikan bahawa Dia akan memperlihatkan Kuasa-Nya kepada kita jika kita sanggup percaya dan berserah kepada-Nya.

🌽🍔 Raja Daud dapat mengalahkan Goliath kerana dia tahu akan kuasa Tuhan yang sedang bekerja. Jadi mengapa harus Daud menghumban batu itu? Batu itu cuma satu simbolik saja tetapi yang sebenarnya bekerja adalah Kuasa Tuhan. Daud menewaskan Goliath dalam Tuhan Allah Mahakuasa. Tuhan mampu menolong anda biarpun anda berada dalam situasi yang sangat kecoh. Orang-orang yang percaya kepada-Nya tidak akan pernah dikecewakan-Nya.

Kuasa Tuhan dapat menghidupkan kembali setiap tulang-tulang yang kering. Kuasa Tuhan dapat membangkitkan seseorang yang mati secara rohaninya. It takes FAITH to see the power of God. Tuhan Yesus mengatakan bahawa, "jika engkau percaya, engkau akan melihat kemuliaan Allah." Ya, adakah anda mau berserah dan percaya kepada Tuhan Yesus? Hanya nama Yesus, hanya Kuasa-Nya yang dapat melakukan hal-hal yang luarbiasa dalam hidup kita. Apakah respon anda hari....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: