Monday, August 28, 2017

Revival : Live not die

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣 pagi 🌅 🌄 yang membawa kita kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Live not die

Ezekiel 18:28 (NKJV)  Because he considers and turns away from all the transgressions which he committed, he shall surely live; he shall not die.

Yehezkiel 18:28 (TB)  Ia insaf dan bertobat dari segala durhaka yang dibuatnya, ia pasti hidup, ia tidak akan mati.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #240. Tahukah anda bahawa anda tidak akan mati setelah bertobat? Ya, anda tidak akan mati. Tuhan Yesus datang ke dunia ini supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya memperoleh kehidupan yang kekal. Bukannya hidup kekal di dunia ini tetapi hidup kekal bersama Tuhan. The wicked man would be saved, if he turned from his evil ways. The true penitent is a true believer. None of his former transgressions shall be mentioned unto him, but in the righteousness which he has done, as the fruit of faith and the effect of conversion, he shall surely live.

☕🥙 Saudara dan saudari sekalian, sudah pasti kita semua akan mati satu hari nanti. Tetapi mereka yang bertobat, berbalik dan beribadah kepada Tuhan Yesus serta percaya kepada-Nya akan peroleh kehidupan yang kekal. Sekarang pun kita masih hidup tetapi hidup yang kita jalani ini bukan kita lagi hidup tetapi Kristus yang hidup di dalam kita. Orang benar yang meninggalkan kebenarannya dan melakukan kejahatan akan mati dalam kejahatannya.

🌽 🎂 Those who have true faith, live by that faith; and faith fastens upon Christ's giving Himself for us. He loved me, and gave Himself for me. Christ lives and reigns in us, and we live here on earth by faith in the Son of God, which works by love, causes obedience, and changes into his holy image. Thus we neither abuses the grace of God, nor makes it in vain. Kebangkitan rohani bermula daripada penyesalan akan dosa-dosa yang telah kita lakukan sehingga pemulihan, pembentukan, pembaharuan terjadi di dalam hidup kita.

Semua orang percaya telah disalibkan bersama Yesus di kayu salib. Mereka telah mati terhadap hukum Taurat sebagai jalan keselamatan dan kini hidup untuk Allah melalui Kristus. Karena keselamatan dalam Kristus, dosa tidak lagi berkuasa atas mereka. Kita yang sudah disalibkan bersama Kristus kini hidup bersama Dia dalam hidup kebangkitan-Nya. Kristus dan kekuatan-Nya tinggal dalam kita, menjadi sumber segenap kehidupan kita dan pusat semua pikiran, perkataan, dan perbuatan kita. Hidup kebangkitan Yesus terus-menerus disalurkan kepada kita melalui Roh Kudus. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: