Tuesday, August 15, 2017

Revival : The Confidence we have

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kita keyakinan yang teguh di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Confidence we have

1 Samuel 17:46 (NKJV)  This day the Lord will deliver you into my hand, and I will strike you and take your head from you. And this day I will give the carcasses of the camp of the Philistines to the birds of the air and the wild beasts of the earth, that all the earth may know that there is a God in Israel.

1 Samuel 17:46 (TB)  Hari ini juga TUHAN akan menyerahkan engkau ke dalam tanganku dan aku akan mengalahkan engkau dan memenggal kepalamu dari tubuhmu; hari ini juga aku akan memberikan mayatmu dan mayat tentara orang Filistin kepada burung-burung di udara dan kepada binatang-binatang liar, supaya seluruh bumi tahu, bahwa Israel mempunyai Allah,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #227. Tahukah anda bahawa keyakinan kita di dalam Tuhan Yesus haruslah kuat dan teguh? Daud yakin bahwa Allah berkuasa untuk melaksanakan apa yang telah Ia janjikan.

☕ 🍞 Adakah kita memiliki iman yang teguh kepada Tuhan di tengah begitu banyak cobaan, godaan, tantangan dan himpitan yang melanda kehidupan kita? Daud berhasil mengatasi ataupun menewaskan Goliath dengan iman yang teguh dan bertindak sesuai dengan kehendak Tuhan. Kita yang telah dibenarkan dengan kasih karunia Allah dalam Yesus Kristus harus membuktikannya melalui percaya kita yang teguh kepada Tuhan dalam menjalani hidup kita sehari-hari.

🌽 🍿 Keyakinan Daud di dalam kuasa Tuhan tidak pernah tergoyahkan. Hanya Daud seorang yang berani melawan Goliath pada masa itu. Ia terjadi lewat dari beberapa perkara yang telah Daud lewati sepanjang hidupnya sehingga ke hari pertempuran itu. Tuhan membentuk pribadinya lewat daripada situasi yang dia alami ketika melawan singa dan beruang. Perhubungannya dengan Tuhan sangatlah intim sehinggakan Daud mengenal Tuhan dan tahu apakah yang Tuhan dapat lakukan. Daud tidak gementar kerana Daud fokus pada kuasa Tuhan dan bukan rupa bentuk Goliath. Secara fizikal, rupa paras Goliath adalah besar tetapi apabila Daud fokus kepada kuasa Tuhan, kuasa Tuhan Yesus adalah jauh lebih besar daripada rupa Goliath.

Adakah kita sangat yakin bahawa Tuhan menyertai kita dan memberikan kemenangan kepada kita di saat kita melewati pelbagai situasi di dalam hidup kita? Dapatkah anda melewati segala permasalahan dalam hidup ini dengan penuh keyakinan di dalam Tuhan Yesus? Bagaimana keadaan iman dan keyakinan anda di dalam Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: