Wednesday, August 16, 2017

Revival : The Presence of the Lord

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membawa kita masuki ke dalam hadirat Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Presence of the Lord

Psalms 114:7 (NKJV)  Tremble, O earth, at the presence of the Lord, At the presence of the God of Jacob,

Mazmur 114:7 (TB)  Gemetarlah, hai bumi, di hadapan TUHAN, di hadapan Allah Yakub,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #228. Tahukah anda bahawa di dalam hadirat Tuhan ada kemenangan? The presence of God is not a place to bypass your emotions but it's a place to process them. Kita harus yakin bahawa Tuhan hadir di mana pun kita berada. Baik di gereja mahupun di rumah atau pejabat. Tuhan hadir. Di dalam hadirat Tuhan ada kemenangan, pelepasan, penyembuhan, kebangkitan. Are we tapping into the presence of God daily?

☕ 🍞 Let us acknowledge God's power and goodness in what he did for Israel, applying it to that much greater work of wonder, our redemption by Christ; and encourage ourselves and others to trust in God in the greatest straits. Hadirat Tuhan Yesus yang menyertai kita akan memberikan kemenangan yang besar bagi kita. Daud amat yakin dengan penyertaan Tuhan ketika dia berhadapan dengan Goliath. Dia sedar, dia sensitif dengan hadirat Tuhan yang menyertainya. Dalam hadirat Tuhan, gementarlah seluruh tentera Filistin. Saya pasti dan percaya bahawa apabila Goliath mendengarkan kata-kata deklarasi daripada Daud, Goliath menjadi gementar kerana hadirat Tuhan menyertai Daud.

🌽 🍕 Pengakuan mengenai perbuatan-perbuatan ajaib Allah dan pengaruh dari kehadiran-Nya pasti membuat semua ciptaan-Nya gemetar. Kesimpulan yang dapat ditarik adalah bahwa sebagaimana Allah membuat pancaran air di padang gurun, Dia juga pasti akan menyediakan keperluan umat-Nya.

Every man has an Everest to conquer. You can either choose to conquer it or remain at the bottom. When God is with us  we can move & conquer the Everest. Ketika anda menyembah Tuhan di dalam hadirat-Nya yang kudus, Tuhan akan melakukan karya yang luarbiasa. Let the weight of His presence touch you, set you free and revive you. Hadirat-Nya dapat menembusi segala kegelapan yang ada dan dapat menjangkau anda dan ubah hidup anda. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: